ELECTROMEN
Analog ingång | 0-5 V eller 0-10 V |
---|---|
Driftstemperatur | -40°C...+60°C |
Inställningsområde | 0,1-25 A |
Logikingång Hög | 4-30 V |
Logikingång Låg | 0-1 V |
Matningsspänning | 10-35 V DC |
Max. kontinuerlig ström | 15 A |
Montage | DIN-skena |
Peakström | (5s) *30 A |
Pulsbreddsmodulering (PWM) frekvens | 2kHz / 16kHz |
Tillverkare | Electromen |
Funktioner |
|
Autoreverserande vid strömgräns | Nej |
Bromsutgång | Ja |
*Invisible Heading* |
|
---|---|
Hastighetsreglering | Ja |
Impuls/kontinuerligt läge | Ja |
Mjukstart/stop | Ja |
Parallellstyrning två motorer | Nej |
Parallellstyrning fyra motorer | Nej |
RS232 | Nej |
RS485/Modbus | Ja |
Strömgräns justerbar | Ja |
Varvtalsstyrning | Ja |
Dimensioner & vikt |
|
Mått längd x bredd x höjd | 42x72x25 mm |
Vikt | 75 g |
EM-348C är en fullbrygga DC-motorstartare. Den är designad för att fungera med DC-motorer i applikationer där vissa speciella funktioner behövs.
Styrkortet har 4-kvadrant fullbrygga kraftsteg och även bromskontrolleffekt. Powersteget kan väljas för användning med två
olika frekvens, den ena är effektiv och den andra är tyst . Powerstage använder smidig switching-teknik och har mycket
låg EMC-emission. Parametern gör att kraftsteg kan ställas in i broms- eller frihjulsläge i stand-by.
Denna enhet är designad för att styra med Rs-485 Bus. Styrbussen använder Modbus RTU-protokoll och med bussen kan ställas in hastighet, riktning,
accelerations- och retardationsramper och strömgräns. Även övervakning och parameterinställning är möjliga med bussen. Det finns separata
instruktioner för att köra bussen. (Se nedladningsbara filer)
Enheten har också några lokala kontrollingångar FW och BW för att starta körningen framåt och bakåt. STOP är för att motorn ska stängas av men där
finns också tillgängliga individuella gränsingångar för FW- och BW-riktningar. FAULT-terminalen har samtidigt ingångs- och utgångsfunktion,
stiftet är normalt lågt, och i felsituationer kommer det att dra upp till exempel om överhettning av strömutlösning inträffar. Om FAULT-linjen dras upp
externt kommer det att orsaka ett stopp och förhindra nystart, så det fungerar som Inaktivera ingång. Till exempel: om systemet har flera enheter och de
FAULT-stiften är sammankopplade, då kommer Fel på ett kort att inaktivera andra enheter också,
Enheten har två valbara styrlägen, kontinuerlig och impuls. I kontinuerligt läge går motorn så länge som styrningen är aktiv.
I impulsläge startar en kort kommando motorn, och endast en ny impuls kommer att ändra status. Det finns också få speciella inställningar
start-kick och autoreversering. Kortet har valbar ingångslogik. Ingångar är uppdelade i två grupper, kontroll- och limit-ingångar. Grupper kan vara
individuellt inställd för NPN- eller PNP-logik.
|
|
|
|
|
||
---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
Varianter | Solid components | Inställningsområde | Matningsspänning | Max. kontinuerlig ström | Peakström | Pris/enhet | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
DC-motorstyrning 12-24V, 15A med Modbus
Art.nr:
EM-348C
Kopierad
|
0,1-25 A
|
10-35 V DC
|
15 A
|
(5s) *30 A
|
| |||
DC-motorstyrning 12-24V, 15A med Modbus
Positionering med motor eller ställdon med pulsgivare
Art.nr:
EM-348-SPF
Kopierad
|
0,1-25 A
|
12-24 V DC
|
15 A
|
(5s) *30 A
|
| |||
DC-motorstyrning 20-55V 10A med Modbus
Art.nr:
EM-348C-48V
Kopierad
|
|
|
|
Peak ( 5s.) 30A at 2khz pwm and 25A at 16kHz pwm A
|
|
Välj variant i listan
Filip Bremer
Hittar du inte vad du söker eller kan vi hjälpa dig på något vis? Fyll i formuläret nedan så återkommer vi så snart vi kan!
Vänligen inkludera ett telefonnummer om du önskar bli uppringd.